|
Post by NN on Mar 25, 2020 21:59:26 GMT 1
Hallo,
Ik kan goed begrijpen dat je uit zelfbescherming toch mensen van je weg probeert te houden, of op een onderbewuste manier probeert te zeggen blijf weg en let op ik kan goed zonder jou. En dat misschien zo je onbewust een selectie probeert te maken tussen mensen die het echt waard zijn om binnen die cirkel te staan. Is het ook naar goede vrienden en familie toe? Zelfverwonding is niet aan te raden... Begrijp dat het op dat soort momenten misschien als goed en bevrijdend kan aanvoelen, maar dat is een tijdelijke oplossing. Misschien is er toch iets dat je daarbij zou kunnen helpen. Doordat je dat doet stroomt daar meer bloed heen, dus vandaar dat de rest van je lichaam kouder wordt en door de pijn/sensatie stijgt je adrenaline waardoor je alerter wordt en dus jouw pupillen ook groter worden.
Hopelijk heeft dat iets antwoord gegeven en kan het helpen. Wat je er tegen kan doen durf ik niet zeker te zeggen, moment van innerlijke rust zien te vinden misschien. Een gedachte om je aan vast te klampen op dat soort momenten dat je rust kan geven. Heb je het trauma verwerkt, of ben je alsmaar gewoon doorgegaan met jouw leven?
NN
|
|