snowflake
Awakened
I have made 8 posts
Right now I'm Offline
I joined October 2013
My gender is Female
Type Vampire
Sub-Type Psi
|
Post by snowflake on Oct 7, 2013 17:06:10 GMT 1
Zelf dacht ik altijd dat een bepaalde emotie ook bepaalde energie vormde. Wat wanneer je het opneemt bepaalt hoe je je daarna voelt, maar in wat voor emotionele staat de persoon is waar je de energie van neemt of de groep maakt dus geen verschil? Nu begrijp ik inderdaad wel dat wanneer je vooral de energie van groepen tegelijk neemt je waarschijnlijk automatisch positievere energieën opneemt. Maar dat zal dan toch wel anders zijn op bijvoorbeeld een begrafenis, om maar meteen een extreem geval van emoties te noemen. Merk jij dit zelf ook, of heb je daar nog geen ervaring mee gehad? Hoi NN,Nou ja, ergens klopt wat je zegt wel, maar ergens ook niet. Je moet duidelijk het verschil zien tussen emoties en energie. Emoties zijn de stickertjes die wij aan bepaalde gevoelens die we hebben geven, gevoelens die vervolgens bepaald gedrag veroorzaken (verdriet>huilen, woede>schreeuwen, Blijdschap>lachen). Die emoties worden veroorzaakt door gebeurtenissen en liggen aan je persoonlijkheid (op een standaard dag zal de een blijer zijn dan de ander omdat die persoon van nature positiever is ingesteld). Emoties zijn onder te verdelen in twee soorten: positief en negatief. Energie is wat in en om je lichaam hangt. Het is een soort wolk waarin jou persoonlijkheid en ook emoties zitten. Je hebt twee soorten energie, de fysieke energie (bepaald door bijvoorbeeld of je goed geslapen hebt) en de psychische energie (die te maken heeft met hoe je je voelt). Niet alleen mensen hebben deze energie om zich heen. Ook op plekken kunnen een bepaalde energie bevatten, die we vaak sfeer noemen (zo kan een bepaalde plek je koude rillingen bezorgen en een andere plek je je meteen thuis laten voelen). Zo wekt dat ook met personen. Die sfeer kun je onderverdelen in twee groepen, positief en negatief, net als bij emoties dus. Die sfeer en de fysieke energie zijn met elkaar verbonden. En dat geheel is dan weer met emoties verbonden. Als jij je moe of ziek voelt heeft dit invloed op de sfeer om je heen, die wordt dan negatiever en dit wordt opgemerkt. Want stiekem kunnen alle mensen deze energie voelen, alleen zullen we het niet allemaal op die manier ervaren, of zelfs overnemen, maar daar kom ik zo op terug. En als jij je moe of ziek wordt dan betekent dat ook dat je je slechter voelt. Maar dat is niet per se een emotie. Emotie is een heel abstract begrip omdat het eigenlijk gewoon een soort stickertjes zijn die we geven aan bepaalde gevoelens. Je moet het dus als een geheel zien. De sfeer om je heen wordt beïnvloed door hoe je je voelt (dus ook de emotie die je voelt) maar ook door je fysieke status, iemand die ziek of moe is voelt zich eerder gefrustreerd of geïrriteerd (negatieve gevoelens/emoties dus). Sommige mensen noemen die sfeer waar ik het over heb iemands 'aura' dat zou best kunnen. In dat geval denk je dus in kleuren. De sfeer om iemand heen wordt dus bepaalt door zijn/haar persoonlijkheid (algemene instelling), emoties/gevoelens (die op hun beurt weer worden veroorzaakt door gebeurtenissen) en fysieke gesteldheid (die de emoties/gevoelens beïnvloed en zo dus ook de sfeer). Het hangt dus allemaal met elkaar samen en je kunt het dus ook niet los bekijken. En nu om verder te gaan over of je emoties overneemt als je energie van iemand neemt. Het simpele antwoord is ja (maar het is natuurlijk niet zo simpel). Toen ik wat jonger was nam ik altijd iedereens gevoelens over. Dat is natuurlijk heel vervelend en had verder niets te maken met energie overnemen (ik voelde me namelijk vaak juist uitgeput na sociale situaties met veel mensen). Dit komt waarschijnlijk door alle indrukken en gevoelens en ook door het feit dat energie altijd wil stromen. Zonder het door te hebben wissel je altijd energie uit met de mensen waar je mee omgaat, maar omdat het een doorlopend proces is merken jullie daar qua fysieke energie niets van. Alleen kan het zijn dat als jij zelf heel positief bent en de ander negatief, jij je toch minder goed voelt na een gesprek met die persoon. Ook normale mensen zullen vast wel situaties hebben gehad waarin ze zich slechter voelden na een gesprek met een andere (normale) persoon. Ook vergen sommige mensen gewoon veel aandacht (en dus fysieke energie) van je, maar dit is natuurlijk wat anders omdat je die energie op een andere manier gebruikt. Maar goed. Om te voorkomen dat je met het overnemen van energie ook alles wat daaraan verbonden is overneemt moet je je hiervan afschermen (iedereen die op welke manier dan ook welk deel dan ook, of het nu onbewust of bewust is, van andere mensen hun sfeer overneemt zou dat moeten doen). Dit doe je door om jezelf heen een soort schild te creëren van energie, die alleen maar de energie doorlaat die jij wil, of andere energie omzet tot energie die je wil. Maar goed, hoe dat precies werkt is een lang verhaal (als je het wil weten moet je het vragen hoor maar... nou ja). Het klopt wel dat in groepen de energie vaak anders is (want een groep heeft ook een gezamenlijke sfeer) maar vaak is die sfeer toch ook altijd of aan de positieve of aan de negatieve kant. Het is niet zo dat de positieve mensen in de groep de negatieve energie weghalen ofzo (dus ook bij groepen moet je je afschermen). Over het voorbeeld dat je gaf van die begrafenis, ik denk dat iedereen die weleens op een begrafenis is geweest, of beter nog, als buitenstaander langs een begrafenis kwam, wel heeft gemerkt dat zo'n gezelschap een bepaalde sfeer afstraalt. Negatieve energie. Onbewust pikken alle mensen dat op. Bij extreme emoties en dus sferen is het soms alsof je de energie gewoon kunt voelen, alsof je hem aan zo kunnen raken. Dit heb je weleens als je met iemand bent waar je het echt niet mee kan vinden en het lijkt alsof er gewoon een muur tussen jullie staat. Of als 'de sfeer was om te snijden'. Er zijn een aantal metaforen en spreekwoorden over. Om het nog even duidelijk samen te vatten. Als Psi 'voed' je je dus aan de 'sfeer' van andere mensen. Die is gevuld met emoties en gevoelens en om te voorkomen dat je (vooral als je iets gevoeliger bent voor het oppakken van die gevoelens, want sommigen doen dat gewoon niet, vraag me niet waarom want ik kan het me niet voorstellen) die energie overneemt moet je een 'schild' om je heen maken. Sfeer in groepen is net als bij plaatsen, een soort overal experience. En bij extreme emoties kun je de sfeer vaak bijna fysiek aanvoelen. xxx Snow ps: sorry voor de nogal lange tekst, ik wist niet hoe ik het korter uit moest leggen. Als er nog vragen of onduidelijkheden zijn vraag het me dan.
|
|